Over Gestol
Op deze pagina vindt u de algemene voorwaarden van gestol.be, zoals deze beschikbaar is gesteld door Gestol. In deze algemene voorwaarden geven wij aan onder welk voorbehoud wij de informatie op onze website aan u aanbieden.
info@gestol.be
Telefoon
Inhoud op deze website
Deze website is bedoeld voor volwassenen (18+). Alle informatie op deze website is uitsluitend bedoeld om u te informeren over onze diensten en producten, en is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld.
Gestol kan echter geen aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele schade ten gevolge van het gebruik van informatie op deze website of het gebruik van de producten die wij verkopen.
Door deze website te gebruiken, bevestigt u het volgende:
- Ik ben 18 jaar of ouder.
- Ik zal de informatie op deze website niet gebruiken voor het uitoefenen van illegale activiteiten.
- Ik ga ermee akkoord dat cookies van deze website op mijn computer worden opgeslagen (lees het cookiebeleid in ons Privacybeleid).
Indien van toepassing:
Gestol streeft naar een zo actueel mogelijke website. Mocht ondanks deze inspanningen de informatie van of de inhoud op deze website onvolledig en of onjuist zijn, dan kunnen wij daarvoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.
- De informatie en/of producten op deze website worden aangeboden zonder enige vorm van garantie en of aanspraak op juistheid. Gestol is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten op producten die we verkopen via onze webshop.
- Wij behouden ons het recht voor om deze materialen te wijzigen, te verwijderen of opnieuw te plaatsen zonder enige voorafgaande mededeling.
- Gestol aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige informatie die op websites staat waarnaar wij via hyperlinks verwijzen.
Toepasselijkheid
- Al deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of in het verleden gekocht hebt.
- We leveren op dit moment alleen in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling helaas niet uitvoeren.
- Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, dan voeren we die niet uit.
- Plaats je een bestelling op de website, dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden.
- Als je iets in onze webshop bestelt, bezorgen we je een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. Ofwel bij de bestellingsbevestiging of anders bij de levering.
Ons aanbod en jouw bestelling
- Gestol vertelt je altijd wat, wanneer en hoe je iets kan kopen. Hoeveel een product kost en of je het kan omruilen. Heb je toch een fout ontdekt op één van onze product pagina’s? Laat het ons dan zeker weten!
- Je bestelling is compleet en onze overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd.
- We aanvaarden Bancontact, Visa, MasterCard en heel wat andere veelgebruikte betaalmethoden. Weigert de uitgever van je kaart je betaling, dan wordt je bestelling mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen zonder geldige betaling kunnen we namelijk niet verwerken.
- Om een product te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmand. Daarna vul je je contact- en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het drukken op de bestelknop. Als je al deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.
Herroepingsrecht
- Mocht je na je aankoop beslissen dat je het product niet wil houden, kan je het product binnen de 14 dagen na ontvangst terugsturen. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen de 14 dagen terug.
- De bedenktijd gaat in op de dag nadat jij, of een vooraf door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.
- Als je in eenzelfde bestelling meerdere producten hebt besteld, gaat de bedenktijd in op de dag nadat jij, of een vooraf door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste product heeft ontvangen.
- Wij mogen jou vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van jouw reden(en) verplichten.
- Als we je product nog niet hebben teruggekregen en ook geen bewijs hebben dat je het hebt teruggezonden, wachten we met de terugbetaling.
- De verzendkosten om het product terug naar ons te sturen, kan u terugvinden op de “Retourneren & ruilen” pagina.
- Bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Open dan zeker niet de verpakking en gebruik het product niet. Doe je dat wel, dan kan het zijn dat je minder of geen geld voor het product terugkrijgt. Het uitgangspunt hierbij is dat de je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou doen.
- Je kan het volgende niet terugsturen naar ons:
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Producten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend, waardoor het zijn waarde verliest en wij het niet meer aan andere klanten kunnen verkopen.
- Je kan je retour aanmelden via https://gestol.be/klantenservice/retourneren-ruilen. Daarna doen wij het volgende:
- we sturen je een bevestiging van je aanvraag
- we regelen voor jou de terugzending van product en maken een afspraak om het product op te halen
- we sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen de 14 dagen terug
Prijs
- De prijzen zijn zoals ze vermeld staan op onze website, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
- Alle prijzen vermeld op onze website zijn exclusief btw.
- De prijzen voor het verzenden van uw producten kan u terugvinden op de “Levering” pagina.
- De verzendkosten om een product terug naar ons te sturen, kan u terugvinden op de “Retourneren & ruilen” pagina.
- Voor de prijzen die op onze website staan, geldt dat wij streven naar een zo zorgvuldig mogelijke weergave van de realiteit en de bedoelde prijzen. Fouten die daarbij ontstaan en herkenbaar zijn als programmeer dan wel typefouten, vormen nooit een aanleiding om een contract dan wel overeenkomst met Gestol te mogen claimen of te veronderstellen.
Betaling
- Je kan je online bestelling enkel betalen via de betaalmodule op onze website.
- Veiligheid staat bij ons voorop. Daarom worden transactiegegevens versleuteld met een veilige SSL-verbinding. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de statusbalk van je browser.
- We aanvaarden Bancontact, Visa, MasterCard en heel wat andere veelgebruikte betaalmethoden.
Onze beloftes en garanties
- We garanderen betrouwbare en kwalitatieve producten voor een eerlijke prijs.
- Is er toch iets aan de hand met één van de producten die je bij ons gekocht hebt? Dan lossen we dit graag voor je op. Aarzel dan niet om ons te contacteren via onze klantenservice.
Levering en uitvoering
- Van zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd, sturen we de aangekochte producten op.
- Met onze eigen leverdienst worden uw bestelde producten vliegensvlug binnen de 24 uur geleverd. Met bpost, ontvang je jouw bestelling na ongeveer 1 -2 dagen. Duurt het onverwachts toch iets langer? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. Als je het product in dat geval niet meer wilt hebben, krijg je de betaling zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen de 30 dagen teruggestort.
- In principe geldt: wanneer je een artikel op onze website in je winkelmandje kan plaatsen, hebben we het op voorraad, behalve als er uitdrukkelijk vermeld wordt dat het artikel pas op een later tijdstip geleverd kan worden. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan.
- Laat het ons zo snel mogelijk weten als je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt met de leveringsbon of wat je besteld hebt. Stuur de artikelen in dat geval binnen de 14 dagen terug.
- Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, dan zoeken we zo snel mogelijk naar een geschikte oplossing voor jou.
- Als een externe leveringsdienst schade veroorzaakt door te laat leveren of helemaal niet te leveren, dan kunnen wij hier spijtig genoeg niets aan doen. U kan in dit geval wel een klacht indienen bij de betreffende leveringsdienst.
Overmacht
- Bij overmacht brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmachtsituatie voorbij is, lossen we onze beloftes in. Als dat te lang duurt, kan je afzien van je aankoop. Had je van tevoren al betaald? Dan krijg je je betaling binnen de 14 dagen terug.
- Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
Klachten en geschillen
- Heb je een klacht? Dan vinden we dat heel vervelend. We helpen je graag verder om jouw probleem zo snel mogelijk op te lossen.
- Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.
- Je krijgt uiterlijk binnen de 3 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het probleem op te lossen.
- We helpen je het liefst zelf met je klacht. Komen we er écht niet uit? Dan kan je besluiten de zaak voor te leggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via Consumentenombudsdienst.be of bij de geschillencommissie via het Belgische ODR Platform. Dat zouden we echt heel jammer vinden. Maar we respecteren je keuze.
- Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar Boek VI van het Belgisch Wetboek Economisch Recht.
- Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr.
Intellectueel eigendom
Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Gestol is het niet toegestaan tekst, fotomateriaal of andere materialen op deze website te hergebruiken. Het intellectueel eigendom berust bij Gestol.
Het gebruik van de informatie op deze website is gratis zolang u deze informatie niet kopieert, verspreidt of op een andere manier gebruikt of misbruikt. U mag de informatie op deze website alleen hergebruiken volgens de regelingen van het dwingend recht.
Wijzigingen
Mochten deze algemene voorwaarden wijzigen, dan vindt u de meest recente versie van de gebruiksvoorwaarden van Gestol op deze pagina.